Friday, May 23, 2014

Hilang motivasi dan malas

Assalamualaikum..

Tidur, makan, tidur, makan
sambung pulak dengan online, tengok tv, online, tengok tv...
18 GIFs That Are Lazier Than You

Tu je la kerja. Takde nya nak buat benda lain.
haha... pernah macam ni?
ada kerja tapi tak nak buat?
kena study tapi takda motivasi?
nak badan sihat tapi taknak bersenam? teruk kan...

semuanya datang daripada mindset kita , badan and semangat
kita yang kawal..bukan orang lain

so untuk rujukan maisara sendiri, maisara dah senaraikan benda2 yang perlu dibuat untuk buang rasa "tak semangat" tu

  1. Dapatkan tidur yang cukup
  2. Segarkan badan setiap kali letih, mengantuk ( basuh muka/mandi )
  3. Makan makanan yang sihat
  4. Fikir positif
  5. Setkan gol apa yang kita nak capai
  6. JANGAN TANGGUHKAN KERJA ( teruk kalau terbiasa )
  7. Jadikan semua di atas sebagai rutin harian (ulang ulang ulang)

Okay tu je. Ada yang nak tambah?
hee Bye :) :)

thanks for reading

4 comments:

Amir Khalis said...

Secara istiqamah dan berterusan

Nazatul Nazurah said...

huh kita selalu sangat macam tu. Btw, nice sharing. heee ^^

Ibnu Ramli said...

Sifat malas tu ubatnya hanya kerajinan.. kalau dibiarkan kita akan terus menerus jadi pasif..
Baca juga doa-doa yang membantu kita untuk memberikan kita sifat kerajinan.
“Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu daripada perasaan risau dan sedih, aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat takut dan lokek, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.” (HR Abu Dawud)

Hafiza AizZawa said...

jangan berhenti berusaha sebab kejayaan perlu diusahakan...

 
hak milik maisaramajid | blogspot